Profil, stránka, skupina ? Ako si vybrať?

24.01.2012 21:17

facebook blogAk ste užívateľom facebooku, isto ste zaregistrovali rôzne "moduly" prezentácie.

Súkromné osoby si môžu zriadiť svoj osobný profil, pričom je potrebné prepojenie na mailovú schránku. Potom už vystupujete na facebooku ako osoba s fotkou, môžete si vytvárať fotogalérie, písať na nástenku a pod.

Trocha zložitejšie rozhodovanie budete mať,ak ste podnikateľ alebo malá firma. Ak ste podnikateľ a nechcete striktne oddeľovať svoj súkromný facebookový svet od vášho biznisu, nemusíte nič riešiť. V rámci svojho profilu sa môžete venovať aj marketingu. Horšie je to s reklamou. V tomto prípade si môžete prostredníctvom modulu reklama na facebooku zriadiť reklamy na svoje externé web stránky. Rovnako je obtiažnejšie prepojenie vášho facebook profilu priamo z vašej podnikateľskej web stránky.  

Na čo vás však musím upozorniť, že pravidlá facebooku nepovoľujú takýto profil pre firmu alebo organizáciu! A to ani pokiaľ je to nezisková oranizácia alebo občianske zduženie!! Kým vám na to administrátori facebooku neprídu, zdá sa, že sa nič nedeje. Problém nastane, ak sa to prevalí. Facebook totiž umožňuje nahlásenie takéhoto porušovania pravidiel a administrátori bez váhania váš profil zmažú. Ak by sa tak stalo po niekoľkých mesiacoch či rokoch fungovania, prídete o všetky kontaky, ktoré ste doposiaľ nazbierali ! A ak by ste cheli zostať na facebooku prítomní, budete musieť začínať odznova! Také riziko asi nestojí za to,nie?

V prípade, že vám vyššie opísaná situácia veľmi nevyhovuje, odporúčam zriadiť si vlastnú stránku na facebooku. Budete jej administrátorom a môžete využívať bohatú ponuku facebookovských marketingových modulov. Prepojenie vašej web stránky s facebookovou stránkou, získavanie fanúšiov cez reklamy na facebooku, analýzy, promo akcie (pozor, promo akcie a súťaže majú na facebooku špecifické  podmienky). Môžete využívať fotogalérie, udalosti, videá a podobne. Možností je potom veľa a vy sa môžete rozhodnúť, ktoré nástroje vám pomôžu dosiahnuť cieľ, ktorý ste si pre marketing na facebooku určili.

Ak ste administrátorom stránky na facebooku, budete mať možnosť si v nastaveniach stránky zadať meno pre stránku. Je to vlastne idenfitikátor, ktorý môžete používať pre priamu navigáciu "sveta mimo facebooku" na vašu stránku. Funguje to to ako www adresa: www.facebook.com/ nejake slovo . Tento link potom privedie návštevníka priamo na vašu stránku na facebooku a vy nemusíte písať krkolomnú a dlhú adresu ktorú facebook prideľuje k stránkam. Zvyčajne má mnoho číslic a na prvý pohľad vyzerá veľmi neprofesionálne. Musím vás však upozorniť, že ak si raz takéto meno stránky nadefinujete, nebude možné ho viac meniť, preto si dobre premyslite, čo by malo byť. Niekedy sa vám totiž môže stať, že slová ktoré ste si zvolili už niekto používa.

Ďalšou možnosťou, ktorú facebook ponúka je skupina. Vytvoríte si skupinu a pozvete do nej priateľov z profilu. Môžete si zvoliť verejnú, súkromnú alebo dokonca tajnú skupinu. Cieľom skupiny je dočasne alebo trvalo združiť okruh diskutujúcich, pričom ich spája zvyčajne téma. Ak si teda uvedomíme hlavné "podlanie" skupín, zistíme, že nie sú vhodné na marketingové účely. V prípade, že vo vašom biznise spájte niekoľko (možno externých) odborníkov, je to však vhodné miesto na diskusie k odborým témam, vývoj, rozvoj firmy a pod.

 

Na záver priatelia, vyberte si pre vás tie vhodné nástroje na facebooku a profitujte z toho!

Diskusná téma: Profil, stránka, skupina ? Ako si vybrať?

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok