Rozšírte svoje možnosti predaja cez Google merchant center

21.05.2012 15:37

Predaj nie je nikdy dostatočný :-). Čím viac predávame, tým je obrat vyšší a zisky na účte pribúdajú :-). Aj preto je potrebné v každom podnikaní hľadať nové trhy a možnosti predaja. Jeden ( u nás zatiaľ pomerne málo objavený) je Google merchant center. Avšak v súčasnej dobe je k dispozícii iba v USA, Anglicku, Nemecku, Francúzsku, Španielsku, Holandsku, Taliansku, Austrálii, Japonsku a Číne. Teda o Google merchant center by ste sa mali zaujímať v prípade, ak predávate aj do týchto krajín.

Čo je Google merchant center

Je to bezplatná služba od Google, ktorá umožňuje predajcom na internete vložiť svoje produkty do Google product search (Google centrum obchodného účtu). Takto sú ľahšie vyhľadateľné pre zákazníkov a predajcovi sa zvyšuje objem predaja. 

Ako to funguje

V prvom rade potrebujete svoj  Merchant účet, kde v nastaveniach uvediete základné informácie o vašej www adrese, kontakty, info o zákazníckom servise. Svoju URL adresu (www) musíte najprv overiť. To znamená, že použijete na to svoj Google webmaster tool účet, alebo si ho vytvoríte a následne použijete. Google webmaster tool slúži na centrálne overovanie vlastníctva www adresy. Môžete na to využiť niekoľko spôsobov a potom budete môcť prepojiť svoju www adresu so svšetkými google nástrojmi - vrátane analytics, adwords a podobne. Je preto dôležité používať jeden e-mailový účet pre všetky google služby! 

Následne ešte musíte URL overiť aj priamo v Google merchant cenre a to z toho dôvodu, že k jednej URL adrese môže byť pridelený iba jeden účet, ktorý má oprávnenie vkladať produkty. V ostatných google nástrojoch je možné pridať k jednej URL viac vlastníkov.

Až po týchto úkonoch môžete vkladať produkty. Ak máte aké také skúsenosti v oblasti programovania, môžete na import a správu produktov využívať Google API pre nakupovanie priamo z Merchant účtu. Alebo môžete využiť jednoduchšiu možnosť zaslania produktových informácií pomocou súboru. Tento súbor môže byť v dvoch základných formátoch - textový TXT súbor alebo tabuľkový XML súbor. (V prvom prípade použijete na tvorbu MS Word a v druhom MS Excel). Google ponúka základné pravidlá pre produkty, zároveň si však vyhradzuje aj právo odmietnuť konkrétne produkty, dátové zdroje (súbory), prípadne ktorýkoľvek Merchant účet.

Základné pravidlá:

  1. URL musí obsahovať vstupné www stránky pre daný produkt a musí to byť www stránka (nepovoľuje sa mailová adresa, súbor a pod.)
  2. Nesmie sa využiť presmerovanie, ani www stránky vyžadujúce prihlásenie, heslo ani podobné prvky
  3. Na jednej www stránke môže byť najviac 5 položiek/produktov
  4. Vyhľadávač googlebot nesmie byť pre dané www stránky blokovaný
  5. Používajte štandardný pravopis a gramatiku
  6. Znenie týkajúce sa obchodnej politiky je zakázané, vyhnite sa typu - doprava zdarma a pod.
  7. Obrázky produktov nesmú obsahovať reklamné zobrazenie akéhokoľvek druhu - vrátane vodoznaku
  8. Cena na www stránke musí byť rovnaká ako v Google merchant centre
  9. Všetky produkty musia byť predávané za pevné ceny, vrátane dopravy - kupujúcemu nesmie byť účtované nič navyše
  10. Produkty musia byť na www stránke popísané v oficiálnom jazyku cieľovej krajiny
  11. Každú položku možno vložiť len raz

Podrobnejšie informácie možno nájsť priamo na stránke základných pravidiel. Veríme, že vám poskytnuté krátke informácie poslúžia pre rozhodovanie, či sa v rámci podnikania pustíte aj cestou Google merchant center. Prípadne nám v komentároch zanechajte Váš názor a skúsenosti.

Na viac obchodných príležitostí priatelia!