Aký ma facebook potenciál pre podnikanie?

06.09.2012 10:20

Facebook je najväčšia sociálna sieť so stovkami miliónov aktívnych užívateľov po celom svete. 

Za 20 minút na facebooku užívatelia zdieľajú milión linkov, 1,5 milióna pozvaní na udalosti, nahrajú takmer 3 milióny fotografií, napíšu viac ako 10 miliónov komentárov. Len prednedávnom dosiahol miliardu aktívnych užívateľov za mesiac. Na Slovensku je najpoužívanejšou sociálnou sieťou čo sa týka napríklad do najlepšej vekovej štruktúry - od mladých po skôr narodených...

 

Z viacerých pohľadov má facebook potenciál nielen pre osobnú zábavu užívateľov, ale aj pre aktívne využitie marketingovej príležitosti pre podnikateľov. Vaša facebook stránka umožní priame spojenie s existujúcimi zákazníkmi, získavanie nových zákazníkov, šírenie povedomia o vašom podnikaní, zbieranie spätnej väzby a podobne. Viete napríklad, že 50% zákazníkov zmení svoj názor vplyvom sociálnych vplyvov,

 

Spravovanie facebook fanpage umožňuje aktívne využívanie funkcií ako tvorba a zdieľanie fotogalérií a videí, písanie článkov /poznámok/, vytváranie udalostí, kladenie otázok, reklama priamo na facebooku a iné. Rôznymi aplikáciami možno fanpage rozšíriť o záložky na ktorých budete publikovať svoj materiál - ktorý môže byť zobrazovaný len fanúšikom stránky, alebo všetkým užívateľom - podľa vašich nastavení. Nová (resp. pomerne nová) časová os dodáva atraktívnejší vzhľad a dodatočné funkcie ako zvýraznenie konkrétnych príspevkov, zvýraznenie konkrétnych fotografií/obrázkov v galériách, ktoré sú mimochodom v časovej osi pôvabnejšie. 

To všetkú sú komunikačné kanály, ktoré značne rozširujú vaše možnosti. Samozrejme, zriadiť si fanpage a očakávať, že sa ľudia pobláznia za vašim reklamným spamom je nereálne, ale vhodný obsah môže dopomôcť k popularite stránky, zvýšeniu aktivity na nej a tým pádom s vytvoreniu určitého vzťahu so zákazníkmi. Ako na to  si môžete prečítať napríklad v článku Spravovanie stránky na facebooku. Treba však rátať s tým, že zázraky sa nedejú ani na facebooku a všetko chce svoj čas.

 

Ďalším prínosom je zdieľanie priamo na facebooku obsah vašej web stránky. Získate nové (aj keď "nofolow") odkazy a v linkbuildingu sa ráta každý odkaz, aj keď je ako "druhoradý" zo sociálnej siete. Vhodným linkovaním môžete získať celkom slušnú návštevnosť užívateľov. Rozprúdite tak aktivitu aj na vašej web stránke a ste o krôčik bližšie k úspechu. Podľa jednej štatistiky, stránky, ktoré aktívne využívajú zdieľanie cez sociálne siete, majú návštevnosť webu vyššiu až o 400%. Iná štatistika uvádza, že návštevnosť web stránky sa z 10% spája so sociálnym zdieľaním. 

 

Na druhej strane, dobrým dôvodom je aj šuškanda, že pre google pozície vo vyhľadávaní budú dôležité aj hodnoty návštevnosti zo sociálnych sieťí, hodnoty zdieľania na nich a podobne. Tým chce google podľa oficiálneho blogu zvýhodňovať tie web stránky, ktoré prinášajú pre užívateľov skutočne hodnotný obsah (za predpokladu, že hodnotný obsah je zdieľaný, resp. viac zdieľaný).  

Tak hor sa do facebookovania :-). A dajte vedieť, ako sa vám darí, čo vás teší prípadne trápi vo vašom snažení :-). 

 

 

Diskusná téma: Aký ma facebook potenciál pre podnikanie?

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok