Spravovanie stránky na facebooku - 2.časť

05.03.2012 20:04

 

Poznať vašich fanúšikov na facebooku vám umožňuje lepšie plánovanie vašich marketingových aktivít. O tom, ktoré príspevky sú pre facebook dôležitejšie pre výpočet miery vašich a fanúšikových interakcií si môžete prečítať  tu . Avšak nemali by ste zabúdať, že dôležité je aj to, čo sa vašim fanúšikom páči.
Facebook vám v rámci štatistík umožňuje sledovanie úspešnosti jednotlivých príspevkov. Môžete tak sledovať hneď niekoľko ukazovateľov.

Reach - dosah

Zobrazuje počet ľudí na facebooku, ktorí videli váš príspevok. Či už sú to priamo fanúšikovia, ktorí videli aktualizáciu vašej stránky medzi svojimi novinkami, alebo ich priatelia, ktorí videli aktivitu vášho fanúšika - ak sa mu napríklad príspevok na stránke páčil, komentoval ho, zdieľal a podobne. Interaktívna tabuľka štatistiky príspevkov umožňuje zoradiť príspevky podľa dosahu. Môžete tak skontrolovať, ktoré príspevky videlo najviac ľudí. Sú to zmeny statusov, teda krátke textové odkazy? Alebo fotografie/obrázky? Alebo zdieľané články, videá?

Ak kliknete na číslo v tabuľke, zobrazí sa vám graf s podrobnosťami. Môžete zistiť, koľko ľudí videlo váš príspevok prirodzenými spojeniami (fanúšikovia), platenými spojeniami a virálnymi (sprostredkovaním cez priateľov).

Engaged users - zaujatí užívatelia

Počet unikátnych užívateľov, ktorí si na príspevok klikli. Ak je zdieľaný odkaz, fotka, alebo dlhší príspevok, užívatelia musia na zobrazenie obsahu kliknúť na link alebo rozbaliť celý obsah. Opäť kliknutím na číslo získate podrobnosti. Koľko ľudí si zobrazilo plnú veľkosť obrázka, koľko ľudí vytvorilo story (páčil sa im príspevok, komentovali príspevok, zdieľali príspevok) a tiež počet iných klikov - ako napríklad klik na meno užívateľa.

Talking about this - rozprávajú o tom

Počet užívateľov, ktorí vyvinuli konkrétnu aktivitu - páči sa im príspevok, komentovali ho, zdieľali. Umožnili tým vyšší dosah príspevku aj na svojich priateľov. Pri kliknuí na číslo sa zobrazí koláčový graf s konkrétnymi druhmi aktivít. Môžete zisťovať, či príspevok vyvolá želané reakcie - komentujú fanúšikovia príspevok? Zdieľajú ho? Tiež môžete analyzovať, ktoré príspevky sú najviac zdieľané a teda majú potenciál osloviť viac úživateľov facebooku a "zabaliť" do nich vaše hlavné posolstvo o vašom podnikaní. Niekedy stačí logo, alebo slogan.

Virality - viralita

Percento ľudí, ktorí videli príspevok vašej stránky a svojou aktivitou vytvorili "story" - zobrazenie ich aktivity svojim priateľom. Určuje teda, nakoľko sú vaše príspevky úspešné.

Rôzne čísla umožňujú lepšiu orientáciu a odhad úspešnosti príspevkov v náväznosti na vaše ďalšie pôsobenie. Ak sú úspešné obrázky, môžete do nich zakomponovať "odkazy", ktoré ste predtým zdieľali ako zmeny statusu. Alebo tieto odkazy vložíte ako popis fotografie/obrázku. Ide o to, aby ste mali zdoj informácií a mohli ich vyhodnocovať. Bez toho totiž nie je možné sa zlepšovať :-). Veľa šťastia na facebooku.

Diskusná téma: Spravovanie stránky na facebooku - 2.časť

celkom fajn

Ingrid | 08.03.2012

Celkom fajn seriál, mnoho vecí som si uvedomila, ďakujem.

Pridať nový príspevok