Online marketing

Online svet je priestor neobmedzených možností ale aj neustálej zmeny. Využívate internet efektívne a naplno? Poznáte všetky svoje možnosti? Nenechajte sa predbehnúť konkurenciou! Robte svoj internetový marketing každý deň a zvyšujte svoj zisk :-).

 

Web stránky, microsite

Kvalitná web stránka je základom vašej  marketingovej komunikácie vo svete internetu. To je bez debaty. (Ak predsa chcete poznať naj dôvody, čítajte v blogu.) Mircosite je tiež samostatná web stránka s tým rozdielom, že jej obsah je veľmi špecializovaný len na istú oblasť, produkt alebo službu. Rozsahom sa radí medzi malé stránky - priemerne cca 5 podstránok. Poskytuje na externej URL adrese podrobné informácie a špecifikácie o produkte a hlavne poskytuje spätné linky vašej domovskej web stránke. Viac sa dozviete tu.

SEO optimalizácia

Čoraz častejšie sa vo svete internetu a webových stránok môžete stretnúť s pojmom SEO. Ide o optimalizáciu web stránok pre vyhľadávacie roboty katalógov a vyhľadávačov v spojení s bojom o prvé priečky výsledkov vyhľadávania. Čím je vaša pozícia vo vyhľadávačoch vyššia, tým viac potenciálnych zákazníkov navštívi vašu web stránku, čo v konečnom dôsledku znamená aj menej výdavkov na PPC reklamu.

Teda čo všetko ovplyvňuje výsledky vyhľadávania? Súbor SEO vlastností vašej webstránky, ktoré roboty vyhodnocujú a na základe prepočtov priraďujú vašej web stránke page rank (hodnota). Patria tam kvalita web stránky - názvy stránok, kľúčové slová, popis stránok, kódovanie stránok a pod. a tiež interakcie vašej webstránky s inými stránkami na internete - tzv. prelinkovanie. Čím viac linkov na vašu stránku máte, tým lepšie. Ale aj tieto linky majú rôznu "hodnotu" pre vyhľadávače.

Služby SEO optimalizácie zahŕňajú preto celý rad úkonov, ktoré vedú k zvyšovaniu page ranku vašej web stránky a zlepšovaniu pozícií vo vyhľadávačoch, ktoré môžeme rozdeliť do dvoch základných kategórií:

- analýza aktuálnej situácie (kľúčové slová, pozícia vo vyhľadávaní, page rank, návštevnosť...)

- optimalizácia samotnej web stránky - hlavne kľúčové slová, kvalitné texty, názvy a popisy stránok ...
- tzv. linkbuilding - tvorba spätných linkov

- pravidelná analýza progresu

Boj o významné miesta vo vyhľadávačoch je často, najmä pre začínajúce podnikanie, maratónsky beh. Ale aj keď dobehnete do cieľa zistíte, že stojíte na ďalšom štarte. Tak ako vy usilovne pracujete na SEO optimalizácii, rovnako si počína vaša konkurencia. Preto musíte stále bežať - najprv možno s davom a potom pred davom :-). (Sledujte tému ďalej v mojom blogu).

Viete konkrétne čo potrebujete alebo sa potrebujete poradiť o vhodnom SEO postupe pre vaše podnikanie? Alebo máte záujem len o konkrétnu činnosť zo spomenutých možností?  Kontaktujte ma a navrhneme najoptimálnejšie riešenie.
 

 

Linkbuilding alebo budovanie spätných odkazov

Táto činnosť sa v poslednom období dostáva do výrazného popredia internetového marketingu. Zásadne totiž ovplyvňuje vyhodnocovanie kvality vašej web stránky vyhľadávacími robotmi a tým aj jej pozície pri vyhľadávaných dopytoch. Čím viac kvalitných spätných odkazov získate, tým je vaša web stránka viditeľnejšia, navštevovanejšia a vaša marketingová komunikácia s publikom úspešnejšia.

Základom linkbuildingu je registrácia do katalógov webov. Je to síce pracná mravenčia robota, ale môžete pomerne ľahko získať slušný počet spätných odkazov. Okrem toho, vytvárate si vstupné vizitky pre váš web. Katalógy totiž z času na čas používajú aj užívatelia pri hľadaní na internete :-).

Ďalšou možnosťou je písanie a publikovanie PR článkov. Na internete už stúpa počet PR webov, ktoré umožňujú free (zdarma) publikovanie promo článkov so spätnými odkazmi. Tieto sa síce nepýšia závratnou čitateľnosťou, ale aj to je možno len otázka času. Prvé lastovičky sú PR weby, ktoré okrem klasických PR článkov ponúkajú čitateľom aj spravodajstvo či publicistiku a tak sa ich návštevnosť a čítanosť zvyšuje ( a zvyšuje sa aj ich page rank). Originalita a kvalita článkov je neraz podmienka ich publikovania na tom ktorom  PR webe.

Externé blogy sú vyhľadávaným spôsobom linkbuildingu. Blogy sú zvyčajne tematicky spriaznené, majú vysokú čitateľnosť a teda okrem spätných linkov prinášajú aj relevantných návštevníkov vášho webu. Najjednoduchším spôsobom blogového linkbuildingu je písať vlastný externý blog, alebo najímať blogerov.
Podporné weby - microsite sú tiež účinné spôsoby linkbuildingu. Viac o linkbuildingu a jeho mieste v internetovom marketingu si môžete prečítať v mojom blogu.

 

Marketing na sociálnych sieťach.

Vytvára aktívny vzťah s klientmi, potenciálnymi klientmi a využíva dynamiku internetu a osobné interakcie. Napríklad Facebook prežíva v posledných rokoch veľký boom! Hovorí sa, že ak nie je firma na facebooku, akoby ani nebola. Možno to neplatí na 100%, pravdou však je, že sú na ňom súčasní i potenciálni klienti :-). A to stojí za zváženie, nie ?

Do popredia sa dostávajú aj ďalšie sociálne siete ako Google+, Pinterest, Twitter, Linkedin. Každá sieť má svoje špecifiká, čím otvára rôzne možnosti pre podporu podnikania. Najlepším prínosom sociálnych sietí je, že vytvárajú komunikačné kanály - spájajú vás s ľuďmi, ktorí o túto komunikáciu naozaj stoja! 

 

Tina štúdio ponúka komplexné riešenie pre marketing na na sociálnych sieťach:  založenie, správa, tvorba obsahu, grafický a obrazový materiál, PPC reklamu ... Potrebujete len poradiť? Využite odborné konzulácie.

 

Ceny sa odvíjajú individuálne od požiadaviek na súbor služieb.

Informujte sa, alebo si objednajte profesionálne služby, príklad mojej práce si môžete pozrieť na mojej fun page, alebo napríklad tu, a prečítajte si aj môj blog o facebooku.

 

Príklady vytvorenia atraktívnych stránok od úplného začiatku :

Facebook stránka: Chcem krajšie auto:

 

Facebook stránka: NajGumy eshop